close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הוצאות נלוות לרכישת דירה

אנשי נכס טובכג טבת, תשעה14/01/2015

לכל רכישת דירה או בית מצטרפים מיד הוצאות נלוות רבות שחשוב מאוד להכיר! סקירה מהירה וחשובה

תגיות:
בשורות הבאות נפרט מהם ההוצאות הנלוות לעסקת נדל"ן :

1. מס רכישה: מס הרכישה כאמור נקבע בשיעור משווי ותלות העסקה. שיעורי מס הרכישה בגין רכישת דירת מגורים הם מדורגים ומשתנים אחת לתקופה כאשר יש לדעת כי שיעורי המס רכישה לדירה ראשונה שונים ומופחתים מאשר דירת מגורים נוספת.

חוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה), תשכ"ג - 1963 (להלן - "חוק מיסוי מקרקעין") עוסק בנושא של מכירת זכויות במקרקעין (וזכויות באיגוד מקרקעין), בעת מכירתן. כמו כן, תקנות לחוק זה עוסקות בהקלות ובפטורים שרוכשים יכולים לקבל בעת קניית נכס.

על מנת שתוכלו לדעת במדויק ועל פי יום רכישת הנכס מהו סכום מס הרכישה אותו עליכם לשלם מומלץ להתייעץ עם עו"ד המתמחה בתחום או יועץ מיסים מומחה בגלל השינוי בתמחור המיסים המשתנה מנכס לנכס.

2.  מס שבח- מכרתם את דירתך הישנה ? ייתכן שתחויבו במס שבח שנגבה על עליית ערך הנכס במהלך שנות הבעלות, ולמעשה,  הוא מקביל למס רווחי הון במס הכנסה. ועדת רבינוביץ הפחיתה את המס הזה ל-25% מגובה ההשבחה, במקום 50%. באם זו הדירה הראשונה שאתם מוכרים בתוך 4 שנים, בדרך כלל תהיו פטורים ממס שבח.

3. אגרות בלשכת רישום המקרקעין
אגרת רישום הערת אזהרה- סך של 156 ש"ח
אגרת הוצאת נסח טאבו מקור (לאחר רישום הערת אזהרה ומשכנתא) סך של 71 ש"ח לנסח רגיל לכל אחת מהפעולות.
אגרת רישום משכון ברשם המשכונות סך של
אגרת רישום משכנתא בלשכת רישום המקרקעין סך של 156 ש"ח.
שמאות- כ-500 ש"ח.
מנהל מקרקעי ישראל/קרן קיימת לישראל/רשות הפיתוח כ- 160 שקלים.

 4. עמלת תיווך- במידה ויש מתווך יש להוסיף עמלת תיווך - חוק התיווך אינו קובע את עמלת התיווך, אולם נהוג להוסיף למחיר הדירה 2% +מע"מ, ואולם עמלת התיווך שלכם- תלויה בהסכם שכ"ט שנחתם בינכם לבין המתווך.

 5. נוטריון- עלות של כמה מאות שקלים .

 6. שכר טרחה עורך דין- שכר טרחת עורך דין עומד בין 0.5%-2% +מע"מ ממחיר הדירה. המחיר הוא תלות של ותק עורך דין, ידע וניסיון. כמו כן המחיר לעיתים הוא תלות של היקף השירות אשר ניתן.

 7. הובלה-  הכל שאלה של שירות, אחריות והיקף עבודה. יש לקחת בחשבון סך של כ-2,500 ש"ח וצפונה. כמובן שאם זה כולל אריזה, ופריקה, והובלה למקום מרוחק המחיר יהיה בהתאם.

 8. העברת חשבונות על שמכם- יש לקחת בחשבון כי עבור העברת תשלומי גז, מים, חברות הכבלים, טלפון ועוד על שמכם תשלמו לחברות מאות שקלים לכל אחת מהחברות.

 9. שיפוץ הדירה- יש לקחת בחשבון ולהעריך כספית שיפוץ הדירה אשר הנכם קונים- החל מצביעת הדירה, המשך בשבירת קירות או בניית קירות בדירה, ריצוף, מיזוג, החלפת מטבח/אמבטיה, כלים סניטרים, הזמנת ארונות לחדרים, ועוד.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה